Manualer

Iveco PRIM

Här beskrivs hur du gör systeminställningar för att få i gång funktionen automatisk lagerpåfyllnad.

Denna funktion innebär att du slipper göra manuella beställningar och sätta upp beställningspunkter på de vanligaste omsatta lagerartiklarna. Filer på försäljningsstatistik exporteras till Iveco som genererar en beställningsfil som importeras tillbaka till Winassist. Detta skapar en beställning i beställningsmodulen under Nya beställningar och verkstan behöver endast sköta inleveransen.

Förutsättningen för att göra detta är att du erhållit programvara som krävs och ett LagerID från Iveco. Du behöver även ha information om leverantör, ordertyp och leveranssätt.

Har du inte funktionen så kontakta support@winassist.se för mer information.

Inställningar

  1. I huvdumenyn gå till System → Parametrar → Arbetssätt → Generella inställningar.
  2. Under fliken Märkesanpassningar gå till Iveco PRIM.
  3. Fyll i Lager ID, Leverantör, Ordertyp och Leveranssätt.
  4. Klicka på Spara.

 

OBS! Winassist behöver sätta upp UDI samt Jobmanager innan ovan instruktion kan följas. Vi kan behöva kontaktuppgifter till din IT för hjälp med uppsättning i brandvägg.

 

Läs mer Lägg till ny beställningsleverantör

Tillbaka
Tillbaka till manualer