Manualer

Smile beställning

Winassist skapar en kundnyckel samt kontaktar via mail f.hurkmans@louwmanictservices.nl för skapande av en valideringsnyckel som skall läggas in i inställningar.

Inställningar.

  1. Gå till System → Parametrar → Arbetssätt → Generella inställningar → Märkesanpassningar → Suzuki.
  2. Ange Åf-nummer.
  3. Ange valideringsnyckelkoden.
  4. Ange Användarnamn och Lösenord.
  5. Klicka på Spara.

 

Saldoförfrågan.

  1. Skapa en order i Winassist Verkstad.
  2. För över delar från t.ex Super Service Menus (SSM) eller Snaponepc till arbetsordern, se separata manualer för dessa kopplingar via i Winassist verkstad rubriken version-info winassist-märkesanpassningar-Suzuki.
  3. Redan i arbetsorderläget kan du få en överblick om saldostatus hos Nimag i Holland. Markera Suzukiartiklar. I Inforutan visas lagerstatus information om artikeln.
  4. För att ställa frågan till Nimags lager i Holland på artiklar, markera och högerklicka → Beställning → Orderförfrågan Suzuki på markerade rader.
  5. Ange datum då ni vill ha delen hemma hos er.
  6. Klicka på OK.

Utifrån svaret ni får från Nimag Holland kan ni bilda er en uppfattning om kundens fordon kan bokas in det aktuella datumet.

 

Beställningsrutin.

  1. Lägg in en beställning under Reservdelar → Beställning → Ny Beställning.
  2. Du kan se om det finns en brist av artikeln genom att klicka på knappen Beställningsförslag.
  3. För att påbörja en lagerpåfyllnadsorder använda knappen Orderförfrågan.
  4. Ange datum då ni vill ha delen hemma hos er.
  5. Klicka på OK.

Saldostatus hos Nimag i Holland kommer att visas på samtliga artiklar som är med på beställningsförslaget. De artiklar som inte kan levereras enligt beställningen redovisas separat i botten av boxen. Där kan man se att på vissa artiklar får man inte de antal man beställt.

  1. Gör beställningen klar genom att klicka på knappen Beställning klar.
  2. Klicka på Suzuki beställning.
  3. Visas samma saldouppgifter som tidigare så klicka på Skapa order.

Information om att ordern har skapats och med vilket ordernummer uppkommer i en orderstatus dialogruta.

Tillbaka
Tillbaka till manualer