Manualer

Webbokning genom ASAP

Här beskrivs hur du kan skicka ett kostnadsförslag eller en bokningsbekräftelse som kunden själv kan boka in eller boka om i Veckoplaneringen via webben i en digital dialog i systemet.

Har du inte ASAP och vill få mer information kontakta sales@winassist.se

 

1.Gå in på aktuellt kostnadsförslag/bokningsbekräftelse eller skapa ett nytt..

2.Klicka på knappen ASAP → Skicka kostnadsförslag el Skicka bokningsbekräftelse.

Reg.nr, AOnr, mail eller mobilnr hämtas från ordern. Är ordern bokad i kalendern redan så finner du informationen Bokat datum. Ska ordern bokas så bockas rutan i per automatik för Ge kunden möjlighet att boka in dag/tid själv.

3.Välj SMS eller E-mail eller båda.

4.Ange text till kund.

5.Klicka på Spara och skicka.

Arbetsordern uppdateras automatiskt i veckoplaneringen om kunden bokar om sin tid

 

Mekanikern behöver vara i bockad som webbokningsbar. Läs mer Lägg upp anställd

 

Sökord: Webokning, Webbokning, Webb bokning, Web bokning, kalenderbokning, kalender bokning

Tillbaka
Tillbaka till manualer