Manualer

Serviceavtal

Från Winassist får du enkelt och smidig information om att det finns centrala serviceavtal från generalagent på aktuellt fordon då en arbetsorder läggs upp.

 

Här beskrivs upplägg av nytt fordon/kund. 

  1. Skapa en ny arbetsorder i WinAssist. 
  2. Ange registreringsnumret och tryck Enter. 
  3. När fordonet inte tidigare finns upplagt i WinAssist visas nu boxen Fordon på skärmen.
  4. Klicka nu påknappen Infotorg Grund info (F2). 
  5. Ny box Kundervisas på skärmen med uppgifter på vad vägverket känner till om kunden. 
  6. Kompletteramed information som exempelvis telefonnr, mail och klicka på Spara. 
  7. Tillbakai boxen Fordon klicka på Spara. 
  8. Tillbakatill arbetsorderhuvudet tryck Enter.
  9. En meddelandeboxvisas på skärmen om att det finns ett serviceavtal på fordonet.

 

Här beskrivs upplägg av befintligt fordon/kund. 

  1. Skapa en ny arbetsorder i WinAssist. 
  2. Ange registreringsnumret och tryck Enter. 
  3. En meddelandeboxvisas på skärmen om att det finns ett serviceavtal på fordonet. 
Tillbaka
Tillbaka till manualer