Manualer

BMW VOC (Voice Of Customer)

Här beskrivs hur du gör inställningar i systemet så att du får notiser om viktig information som måste vara ifylld för att insamling av information till VOC rapporten, och för att underlätta att du inte missar.

Rapporten bör innehålla följande information Kundtyp, Telefonnummer och E-post.

Förutsättningarna för denna funktion är att du har den aktiverad hos Winassist. Kontakta sales@winassist.se för mer information.

Inställningar E-post

  1. Gå till System → Parametrar → Arbetssätt → Generella inställningar
  2. Under fliken Märkesanpassningar → E-post / kundmedgivandeinställningar
  3. Klicka på NY och fyll i:
    • MK = BM för personbil och MC (du måste även skapa en för MINI MK = M5)
    • E-post = Varning
    • Kräver arbetsrad = NEJ
    • Visa inforuta vid = Spara order
    • Aktiv = JA
  4. Klicka på Spara

Inställningar Mobilnummer

  1. Gå till System → Parametrar → Arbetssätt → Generella inställningar
  2. Under fliken Beteende 1 → Ao/Faktura
  3. Bocka i Varna om telefonnr saknas på faktura eller Stoppa fakturering om telefonnr saknas på faktura (Välj själv vilket alternativ du anser passar bäst)
  4. Klicka på Spara

Inställning Kundtyp

  1. Gå till System → Parametrar → Arbetssätt → Generella inställningar
  2. Under fliken Beteende 2 → Kunder
  3. Bocka i Obligatorisk Kundtyp
  4. Klicka på Spara

 

Rapportens prioritetsordning för telefonnummer är enligt följande:

  1. Mobil
  2. Tele1
  3. Tele2
Tillbaka
Tillbaka till manualer