Manualer

Skicka kostnadsförslag genom ASAP

Här beskrivs hur du skapar ett kostnadsförslag som du kan skicka till kund och få accepterat genom ett svar från kund som du ser i en digital dialog i systemet.

Har du inte ASAP och vill få mer information kontakta sales@winassist.se

  1. Gå in på aktuellt kostnadsförslag.
  2. Klicka på knappen ASAP → Skapa kostnadsförslag.

Reg.nr, AOnr, mail eller mobilnr hämtas från ordern.

  1. Välj SMS eller E-mail eller båda.
  2. Ange text till kund.
  3. Vill du även skicka med ett förslag på bokning så bocka i Förslagen bokningsdag och ange datum i scroll listan.

Har du bokat in ordern i veckoplaneringen så anges det datumet per automatik.

  1. Ange giltighetstid på förslaget genom att ange datum och tid. Kunden kan EJ acceptera efter utsatt tid.
  2. Skapad av använder inloggad anv. Ändra genom att skriva manuellt.
  3. Fyll i eventuella Egna noteringar.
  4. Klicka på Spara och skicka.

När kunden har svarat tänds knapp upp på ordern.

 

Under inställningar kan du lägga in företagslogga samt bocka i märken du är auktoriserad för så att du kan branda dina kostnadsförslag och tilläggsarbeten i scrollistan Utseende.
Tillbaka
Tillbaka till manualer