Här beskrivs hur du skapar ett kostnadsförslag som du kan skicka till kund och få accepterat genom ett svar från kund som du ser i en digital dialog i systemet.
Har du inte ASAP och vill få mer information kontakta sales@winassist.se
- Gå in på aktuellt kostnadsförslag.
- Klicka på knappen ASAP → Skapa kostnadsförslag.
Reg.nr, AOnr, mail eller mobilnr hämtas från ordern.
- Välj SMS eller E-mail eller båda.
- Ange text till kund.
- Vill du även skicka med ett förslag på bokning så bocka i Förslagen bokningsdag och ange datum i scroll listan.
Har du bokat in ordern i veckoplaneringen så anges det datumet per automatik.
- Ange giltighetstid på förslaget genom att ange datum och tid. Kunden kan EJ acceptera efter utsatt tid.
- Skapad av använder inloggad anv. Ändra genom att skriva manuellt.
- Fyll i eventuella Egna noteringar.
- Klicka på Spara och skicka.
När kunden har svarat tänds knapp upp på ordern.
Under inställningar kan du lägga in företagslogga samt bocka i märken du är auktoriserad för så att du kan branda dina kostnadsförslag och tilläggsarbeten i scrollistan Utseende. |