Här beskrivs hur du gör för att uppdatera ditt system när du fått en ny version av support@winassist.se.
Förutsättningen för denna manual är att du har ditt system lokalt installerat, använder du en IT-lösning såsom terminalserver, Remote desktop, Remote App eller fjärrskrivbord kan du behöva ta hjälpa av din IT-leverantör då lösenord brukar krävas för att kunna starta uppdateringen.
Börja med att ta en säkerhetskopia
- Gå till Arkiv → Skapa säkerhetskopia
- Tryck på Starta för att skapa säkerhetskopia
- Ange sökväg för vart säkerhetskopian ska sparas
- Tryck Spara
I mailet du fått av våran support finns en länk (detta är uppdateringen).
Starta uppdateringen (Se till så att alla andra stängt ned sina system)
- Klicka på länken du fått i mailet, ett nytt fönster uppkommer
- Klicka på knappen Starta uppdatering
- Om sökvägen till servern är korrekt anges den som Grön är den Röd behöver du söka in Winassist serverdata katalogen (har du Winassist Ekonomi så behöver du söka vidare ett steg i Winassist katalogen till FTG1)
- Ny ruta uppkommer klicka på Stänga ner användare
- Fråga uppkommer om du vill fortsätta när alla är applikationer är avstängda, svara Ja
När uppdateringen är klar kommer frågan om du vill starta ditt system, svara Ja och sedan vill systemet uppdatera din klient för nya versionen. Alla andra klienter kommer också uppmanas att uppdatera när de startar systemet igen!