Här beskriver vi vad som finns under systeminställningar. Här finner du många praktiska och tidsbesparande inställningsmöjligheter som gör att du kan anpassa Winassist för dina behov.
Generella inställningar innebär ändringar på alla klienter/användare och Lokala inställningar innebär förändringar på den aktuella klienten/användaren.
System → Parametrar → Arbetssätt → Generella inställningar → Beteende 2
Beställning
Använd tvingande signatur vid beställning
När du går in och gör beställningar till leverantör via beställningar under Reservdelar i huvudmenyn så är det tvingande att skriva i signatur.
Visa Signaturbox vid rader till beställning
När du går in och gör beställningar till leverantör via arbetsordern genom att markera de rader som ska beställas och högerklicka Beställning à Rader till beställning så är det tvingande att skriva i signatur i dialogrutan.
Visa Textinmatningsfält vid rader till beställning
När du beställer delar direkt från ao så får du möjligheten i en dialogruta att lägga till text in i beställning.
Använd datumperiod vid beställningsförslag / Antal dagar
När du gör en ny beställning så kan du ange artikeln som ett beställningsförslag på knappen Beställningsförslag och då anges datum enligt hur många dagar du valt i en dialogruta.
Använd Intrastat rapport
Här kan du få ut en rapport ur systemet gällande statistik över handel av varor inom EU.
Använd signatur vid inleverans
Vid inleverans så är det tvingande att skriva i sin signatur.