Här beskriver vi vad som finns under systeminställningar. Här finner du många praktiska och tidsbesparande inställningsmöjligheter som gör att du kan anpassa Winassist för dina behov.
Generella inställningar innebär ändringar på alla klienter/användare och Lokala inställningar innebär förändringar på den aktuella klienten/användaren.
System → Parametrar → Arbetssätt → Generella inställningar → Admin inställningar
Säkerhetssystem
Aktivera SäkerhetsSystem med inloggning
För att få tillgång till en inloggningsdialogruta vid varje system start.
Lösenordet för att aktivera denna första gången är 000000000 (9st nollor).
Automatisk utloggning
Tidsintervall då systemet ska logga ut per automatik när du inte jobbar i systemet.
Använd lista med användarnamn vid inloggning
Vid inloggning kommer en scroll lista fram med alla användare, du behöver nu endast ange ditt lösenord. Winassist kommer ihåg vem som loggade in senast och du behöver inte skriva i användarnamnet.
MekanikerRapport inställningar
Aktivera Meknikerrapport
Ska teknikern skriva te x Orsak till fel, göra beskrivningar av utfört arbete, göra tilläggsarbeten, anmärkningar kampanjer eller slutkontroll mm ska den modulen aktiveras här.
Detta är en tilläggsmodul, kontakta Winassist för vidare information.
Varna om mätarställning saknas
Systemet varnar om inte mätarställning finns på mekanikerrapporten.
Varna om slutkontroll saknas
Systemet varnar om inte information om slutkontroll finns på mekanikerrapporten.
Stoppa om slutkontroll saknas
Systemet stoppar fakturering om inte information om slutkontroll finns mekanikerrapporten.