Manualer

Admin inställningar

Här beskriver vi vad som finns under systeminställningar. Här finner du många praktiska och tidsbesparande inställningsmöjligheter som gör att du kan anpassa Winassist för dina behov.

Generella inställningar innebär ändringar på alla klienter/användare och Lokala inställningar innebär förändringar på den aktuella klienten/användaren.

 

System  Parametrar  Arbetssätt → Generella inställningar  Admin inställningar

 

Säkerhetssystem

Aktivera SäkerhetsSystem med inloggning

För att få tillgång till en inloggningsdialogruta vid varje system start.

Lösenordet för att aktivera denna första gången är 000000000 (9st nollor).

Automatisk utloggning

Tidsintervall då systemet ska logga ut per automatik när du inte jobbar i systemet.

Använd lista med användarnamn vid inloggning

Vid inloggning kommer en scroll lista fram med alla användare, du behöver nu endast ange ditt lösenord. Winassist kommer ihåg vem som loggade in senast och du behöver inte skriva i användarnamnet.

 

MekanikerRapport inställningar 

Aktivera Meknikerrapport

Ska teknikern skriva te x Orsak till fel, göra beskrivningar av utfört arbete, göra tilläggsarbeten, anmärkningar kampanjer eller slutkontroll mm ska den modulen aktiveras här.

Detta är en tilläggsmodul, kontakta Winassist för vidare information.

Varna om mätarställning saknas

Systemet varnar om inte mätarställning finns på mekanikerrapporten.

Varna om slutkontroll saknas

Systemet varnar om inte information om slutkontroll finns på mekanikerrapporten.

Stoppa om slutkontroll saknas

Systemet stoppar fakturering om inte information om slutkontroll finns mekanikerrapporten.

 

Tillbaka
Tillbaka till manualer