Manualer

Skicka tilläggsarbete via teknikerappen med ASAP

Här beskrivs hur du skapar ett tilläggsarbete genom teknikerappen och på arbetsorder som du kan skicka till kund och få accepterat genom ett svar från kund som du ser i en digital dialog i systemet. Förutsättningen för att appen ska fungera fullt ut för teknikern bör man se över alla inställningar under Behörigheter. Läs mer Inställningar Teknikerapp

Har du inte ASAP och/eller Teknikerappen kontakta sales@winassist.se

I teknikerappen

  1. Gå in på aktuell arbetsorder.
  2. Välj Tilläggsarbete och Skapa.
  3. Ta en bild eller markera befintlig och välj Nästa.
  4. Ange Beskrivning på tilläggsarbetet och välj Rapportera tilläggsarbete.

I Winassist

  1. Gå in på aktuell arbetsorder.
  2. Klicka på Dokumentknappen i högra hörnet som har märkts med en notis om att information finns.
  3. Klicka på Editera.

Reg.nr, AOnr, mail eller mobilnr hämtas från ordern.

  1. Ange text till kund.
  2. Skriv i tilläggspris och/eller totalpris.
  3. Ange giltighetstid på förslaget genom att ange datum och tid. Kunden kan EJ acceptera efter utsatt tid.
  4. Skapad av använder inloggad anv. Ändra genom att skriva manuellt.
  5. Fyll i eventuella egna noteringar.
  6. Klicka på Spara och skicka.

När kunden har svarat tänds knapp upp på ordern till kundmottagaren. Och i teknikerappen är det grön tumme upp för godkänt tillägg eller röd tumme ned för nekat tillägg.

 

Du kan max skicka 5 bilder eller max 6MB.
Tillbaka
Tillbaka till manualer