Manualer

Skicka påminnelse eller krav

Här beskrivs hur du gör om du har fakturor/kundfordringar som inte blivit betalda och behöver skickas som påminnelse eller krav.

  1. Gå till Ekonomi → Kundreskontra och under fliken Fakturabevakning
  2. Markera kunden i vänstra boxen för att se dennes fordringar i högra boxen
  3. Markera aktuell faktura i högra boxen och klicka på P på tangentbordet för Påminnelse och K för Krav eller använd knapparna för respektive val (B = 1:a brev utan avgifter)
  4. Gå sedan vidare om det är fler krav eller påminnelser som ska skickas genom att markera nästa kund i vänstra boxen och markera faktura i högra boxen och ange P eller
  5. Klicka sedan på Skapa utskrift / e-post PDF
  6. Alla de påminnelser och krav du utfört kommer upp i ny dialogruta, klicka på utskriftsalternativen eller e-post
  7. Klicka sedan Ja på frågan Skall uppgifterna registreras?

 

Observera att bokstäverna ovan är kortkommandon istället för att klicka på knapparna under Åtgärd fakturor, den understrukna bokstaven är kortkommandot. 

 

För att lägga in avgifterna i systemet Läs mer Fakturamall kundreskontra

Tillbaka
Tillbaka till manualer