Här beskrivs hur du gör om du har fakturor/kundfordringar som inte blivit betalda och behöver skickas som påminnelse eller krav.
- Gå till Ekonomi → Kundreskontra och under fliken Fakturabevakning
- Markera kunden i vänstra boxen för att se dennes fordringar i högra boxen
- Markera aktuell faktura i högra boxen och klicka på P på tangentbordet för Påminnelse och K för Krav eller använd knapparna för respektive val (B = 1:a brev utan avgifter)
- Gå sedan vidare om det är fler krav eller påminnelser som ska skickas genom att markera nästa kund i vänstra boxen och markera faktura i högra boxen och ange P eller K
- Klicka sedan på Skapa utskrift / e-post PDF
- Alla de påminnelser och krav du utfört kommer upp i ny dialogruta, klicka på utskriftsalternativen eller e-post
- Klicka sedan Ja på frågan Skall uppgifterna registreras?
Observera att bokstäverna ovan är kortkommandon istället för att klicka på knapparna under Åtgärd fakturor, den understrukna bokstaven är kortkommandot. |
För att lägga in avgifterna i systemet Läs mer Fakturamall kundreskontra