Här beskrivs hur du lägger in uppgifter så att du kan maila en faktura till kund.
- Gå till fliken Betalare.
- Ange kundnummret i sökfältet för kundnr och tryck Enter eller klicka på knappen Sök (F4).
- Klicka på knappen Redigera kund.
- Ange kundens mailadress i fältet E-post, under rubriken Fakturering / Påminnelser / kontoutdrag.
- Välj in E-post PDF i rullistan under rubriken Fakturering.
- Klicka på Spara.
När du skapar en faktura till kunden kommer du få frågan om du vill skicka fakturan. Svarar du Ja så skickas mailet till kund. Svara du Nej så kommer fakturan markeras som Behandlad ”Nej” i Försäljning → Registervård.
För att skicka mail till kunden med kostnadsförslag, bokningsbekräftelse eller följesedel klickar du på knappen Utskrift. Vilka utskrifter som visas här ställer du in under System → Parametrar → Arbetssätt → Lokala Inställningar. Läs mer Aktiva Utskrifter |