Från Winassist får du enkelt och smidig information om att det finns centrala serviceavtal från generalagent på aktuellt fordon då en arbetsorder läggs upp.
Här beskrivs upplägg av nytt fordon/kund.
- Skapa en ny arbetsorder i WinAssist.
- Ange registreringsnumret och tryck Enter.
- När fordonet inte tidigare finns upplagt i WinAssist visas nu boxen Fordon på skärmen.
- Klicka nu påknappen Infotorg Grund info (F2).
- Ny box Kundervisas på skärmen med uppgifter på vad vägverket känner till om kunden.
- Kompletteramed information som exempelvis telefonnr, mail och klicka på Spara.
- Tillbakai boxen Fordon klicka på Spara.
- Tillbakatill arbetsorderhuvudet tryck Enter.
- En meddelandeboxvisas på skärmen om att det finns ett serviceavtal på fordonet.
Här beskrivs upplägg av befintligt fordon/kund.
- Skapa en ny arbetsorder i WinAssist.
- Ange registreringsnumret och tryck Enter.
- En meddelandeboxvisas på skärmen om att det finns ett serviceavtal på fordonet.