Här beskrivs hur Winassist verkstad samt Superservice Menus behöver sättas upp för att fungera korrekt.
Inloggningsuppgifter
- Gå till menyn System → Parametrar → Arbetssätt → Sökvägar, fliken Sökvägar 4.
- Ange ditt AnvändarID samt Lösenord (Erhålls av importör).
- Klicka på Spara.
Timdebiteringen i Winassist och Superservice måste vara lika. Här beskrivs hur du kontrollerar timdebitering i Winassist.
- Gå till menyn Paket/Tidverk → Timdebiteringar.
- Grundinställningar – Kundkategorier 0.
- Klicka på Spara.
Här beskrivs hur du kontrollerar timdebitering i Winassist.
- Logga in i Superservice Menus,
- Gå till inställningar
- Tryck på Taxor.
- Kontrollera/ange samma timdebitering som återfinns på Kundkategorier 0 i Winassist Verkstad.
Om artiklar i Superservice inte har samma artikelnummer som i Winassist verkstad så går det att översätta dessa artiklar för att korrekt lagerförd artikel ska användas.
- Gå till System → Parametrar → Arbetssätt → Sökvägar, fliken Sökvägar 4.
- Klicka på Artiklar för Superservice Menus 2.
- Markera Superservice artikelnumret och Redigera eller Ta bort och Lägg till.
- Ange artikel samt märkeskod på den artikel den ska översättas till.
- Klicka på Spara.
Notera att funktionen Nissan Superservice Menus 2 måste vara aktiverad i er kundnyckel hos oss på Winassist. |