Manualer

Inställningar Nissan Superservice Menus 2

Här beskrivs hur Winassist verkstad samt Superservice Menus behöver sättas upp för att fungera korrekt.

 

Inloggningsuppgifter

  1. Gå till menyn System → Parametrar → Arbetssätt → Sökvägar, fliken Sökvägar 4.
  2. Ange ditt AnvändarID samt Lösenord (Erhålls av importör).
  3. Klicka på Spara.

 

Timdebiteringen i Winassist och Superservice måste vara lika. Här beskrivs hur du kontrollerar timdebitering i Winassist.

  1. Gå till menyn Paket/Tidverk → Timdebiteringar.
  2. Grundinställningar – Kundkategorier 0.
  3. Klicka på Spara.

 

Här beskrivs hur du kontrollerar timdebitering i Winassist.

  1. Logga in i Superservice Menus,
  2. Gå till inställningar
  3. Tryck på Taxor.
  4. Kontrollera/ange samma timdebitering som återfinns på Kundkategorier 0 i Winassist Verkstad.

 

Om artiklar i Superservice inte har samma artikelnummer som i Winassist verkstad så går det att översätta dessa artiklar för att korrekt lagerförd artikel ska användas.

  1. Gå till System → Parametrar → Arbetssätt → Sökvägar, fliken Sökvägar 4.
  2. Klicka på Artiklar för Superservice Menus 2.
  3. Markera Superservice artikelnumret och Redigera eller Ta bort och Lägg till.
  4. Ange artikel samt märkeskod på den artikel den ska översättas till.
  5. Klicka på Spara.

 

Notera att funktionen Nissan Superservice Menus 2 måste vara aktiverad i er kundnyckel hos oss på Winassist.

 

Tillbaka
Tillbaka till manualer