Manualer

Hantering av Citroënkampanjer

Från Winassist får du enkel och smidig information om att det finns en kampanj på aktuellt fordon då en arbetsorder läggs upp.

OBS ! Ni måste alltid kontrollera i Ereca om kampanjen är utförd eller inte.

Här beskrivs hur en kampanjen visas då ett nytt fordon läggs upp i WinAssist.

  1. Skapa en ny arbetsorder i WinAssist.
  2. Ange registreringsnummret.
  3. När fordonet inte tidigare finns upplagt i WinAssist visas boxen ”Fordon” på skärmen.
  4. Klicka nu på knappen ”Infotorg Grund info (F2)” för att hämta in kund och fordonsuppgifter.
  5. Ny box ”Kunder” visas på skärmen med uppgifter på vad vägverket känner till om kunden.
  6. Komplettera med eventuella telefonuppgifter samt mail o.s.v.
  7. Klicka sedan på ”Spara”.
  8. Du kommer nu tillbaka till boxen ”Fordon” och ägare samt betalare är kopplade till fordonet.
  9. Klicka på knappen ”Spara”.
  10. Du kommer nu tillbaka till arbetsorderhuvudet. Tryck ”Enter”.
  11. En meddelandebox visas på skärmen om att det finns kampanj på fordonet.
  12. För att ytterligare förvissa sig om att kampanjen inte redan är utförd, så kan man klicka på länken ”Kampanjstatus Citroën”, vilken leder dig till Ereca där du måste först godkänna en säkerhetsvarning samt logga in med ditt användarnamn och lösenord.
  13. Här får du nu svar på kampanjens status.
  14. Växla sedan över till Winassist.
  15. En kampanj kan ha samma identitet och på så vis omfatta fler bilmodeller. Exempelvis kan en kampanjen heta XKN. Vill man ha med den texten in på arbetsordern väljer man att klicka på knappen ”Kopiera Text”.
  16. Klicka sedan på knappen ”Hämta kampanj” Kampanjen samt kampanjtexten är nu inläst på arbetsordern.

 

Här beskrivs hur en kampanjen visas då ett fordon redan finns upplagd i WinAssist.

  1. Skapa en ny arbetsorder i WinAssist.
  2. Ange registreringsnummret.
  3. En meddelandebox visas på skärmen om att det finns kampanj på fordonet.
  4. För att ytterliggare förvissa sig om att kampanjen inte redan är utförd, så kan man klicka på länken ”Kampanjstatus Citroën”, vilken leder dig till Ereca där du måste först godkänna en säkerhetsvarning samt logga in med ditt användarnamn och lösenord.
  5. Här får du nu svar på kampanjens status.
  6. Växla sedan över till Winassist.
  7. En kampanj kan ha samma identitet och på så vis omfatta fler bilmodeller. Exempelvis kan en kampanjen heta XKN. Vill man ha med den texten in på arbetsordern väljer man att klicka på knappen ”Kopiera Text”.
  8. Klicka sedan på knappen ”Hämta kampanj” Kampanjen samt kampanjtexten är nu inläst på arbetsordern.

 

Tillbaka
Tillbaka till manualer