BMW verkstäderna skall återrapportera kundinformation till TNS-Gallup i Göteborg två gånger per månad som skall skapa material om hur nöjd kunden är efter verkstadsbesök.
Grundinställningar
- Gå till System → Parametrar → Statistik / Återrapportering → BMW (EQC).
- Klicka på symbolen till vänster om BMW märket.
- I fältet Mottagare anges sweden.sales@tns-gallup.se
- I fältet Ämne anges EQS 14 dagars rapport
- I fältet Text till mottagare anges EQS rapport från (ert företag)
- I fältet Företagsnamn anges ditt företagsnamn
- I fältet Ort anges er Ort
- I fältet Verkstadsnr anges er verkstads nummer hos BMW
- Klicka på Spara.
Återrapportering
- Gå till System → Parametrar → Statistik / Återrapportering → BMW (EQC).
- Välj perioden Fr o m – T o m som ska rapporteras.
- Klicka på knappen EQS.
- E-post dialogrutan uppkommer med rapporten som en bifogad fil.
- Klicka på Skicka.
Undantag i rapporten
Kriteriet för att en faktura/kontantnotas kunduppgifter skall samlas in är att någon form av arbete finns registrerad på fakturan. Fakturan är extern, alltså inga internfakturor.
Ni kan själva undanta vissa kundnummer med funktionen/knappen ”Undanta Kundnummer” här kan kundnummer anges som inte kommer att tas med i rapporten.
Exempel på det är t.ex. försäkringsbolag som är meningslösa ta med efter som de varken kan eller vill svarar på nöjd kund frågor, eller om er verksamhet består av ett juridiskt bolag för bilförsäljning och ett juridiskt bolag för verkstaden, men som i praktiken fungerar som intern debitering.