Här beskrivs hur du skapar ett tilläggsarbete genom teknikerappen och på arbetsorder som du kan skicka till kund och få accepterat genom ett svar från kund som du ser i en digital dialog i systemet. Förutsättningen för att appen ska fungera fullt ut för teknikern bör man se över alla inställningar under Behörigheter. Läs mer Inställningar Teknikerapp
Har du inte ASAP och/eller Teknikerappen kontakta sales@winassist.se
I teknikerappen
- Gå in på aktuell arbetsorder.
- Välj Tilläggsarbete och Skapa.
- Ta en bild eller markera befintlig och välj Nästa.
- Ange Beskrivning på tilläggsarbetet och välj Rapportera tilläggsarbete.
I Winassist
- Gå in på aktuell arbetsorder.
- Klicka på Dokumentknappen i högra hörnet som har märkts med en notis om att information finns.
- Klicka på Editera.
Reg.nr, AOnr, mail eller mobilnr hämtas från ordern.
- Ange text till kund.
- Skriv i tilläggspris och/eller totalpris.
- Ange giltighetstid på förslaget genom att ange datum och tid. Kunden kan EJ acceptera efter utsatt tid.
- Skapad av använder inloggad anv. Ändra genom att skriva manuellt.
- Fyll i eventuella egna noteringar.
- Klicka på Spara och skicka.
När kunden har svarat tänds knapp upp på ordern till kundmottagaren. Och i teknikerappen är det grön tumme upp för godkänt tillägg eller röd tumme ned för nekat tillägg.
Du kan max skicka 5 bilder eller max 6MB. |