Här beskrivs hur du har möjlighet att importera service- och reparationspaket från PPS Online/ToP Online direkt in på arbetsorder i Winassist. Detta gör att det blir lättare att lämna prisuppgift till kund.
Denna koppling är till för dom som är auktoriserade för Volkswagen. Kontakta sales@winassist.se för mer information.
- Börja med att kontrollera att du har alla vätskor översatta till de lokala vätskorna i ditt system, genom att klicka på VW-loggan → PPS Lista över vätskor. Här ser du en översikt på alla vätskor som ska översättas.
Exempel på ersättningar: BFK = Bromsvätska
KM1 = Kylarvätska
MO1 = Motorolja
- Skapa en ny arbetsorder och klicka på knappen VW-loggan → PPS Online & ToP-Paket.
- PPS Online öppnas med angivet fordon inlagt. Välj in service/reparationer genom att dubbelklicka eller föra över operationerna med pilknappen.
- För att importera till arbetsordern klicka på knappen För över paket till ordern.
För att ångra ett vald paket högerklicka på paketet och välja Ta bort paket.
|
Om du ändrar paketet genom att justera antal eller ta bort så kommer det bli taggat som ”ändrad”. Då döljs Paketnr på arbetsordern för de anses inte vara ett original längre. |