Manualer

Importera service- och reparationspaket från PPS och ToP Online

Här beskrivs hur du har möjlighet att importera service- och reparationspaket från PPS Online/ToP Online direkt in på arbetsorder i Winassist. Detta gör att det blir lättare att lämna prisuppgift till kund.

Denna koppling är till för dom som är auktoriserade för Volkswagen. Kontakta sales@winassist.se för mer information.

  1. Börja med att kontrollera att du har alla vätskor översatta till de lokala vätskorna i ditt system, genom att klicka på VW-loggan → PPS Lista över vätskor. Här ser du en översikt på alla vätskor som ska översättas.
    Exempel på ersättningar:

    BFK = Bromsvätska

    KM1 = Kylarvätska

    MO1 = Motorolja

     

  2. Skapa en ny arbetsorder och klicka på knappen VW-loggan  PPS Online & ToP-Paket.
  3. PPS Online öppnas med angivet fordon inlagt. Välj in service/reparationer genom att dubbelklicka eller föra över operationerna med pilknappen.
  4. För att importera till arbetsordern klicka på knappen För över paket till ordern.
För att ångra ett vald paket högerklicka på paketet och välja Ta bort paket.
Om du ändrar paketet genom att justera antal eller ta bort så kommer det bli taggat som ”ändrad”. Då döljs Paketnr på arbetsordern för de anses inte vara ett original längre.
Tillbaka
Tillbaka till manualer