Här beskrivs hur du gör inställningen samt processen för att importera och beställa artiklar i Winassist till BilXtra Pro.
Förutsättningen för denna funktion är att den är aktiverad hos Winassist, kontakta Support@winassist.se för mer information.
Inställningar
- Gå till System – Parametrar – Arbetssätt – Sökvägar
- I fliken Sökvägar 6 under rubriken BilXtra Pro lägg in AnvändarID (alltid en e-mailadress) och Lösenord
- Om ni har flera och personliga inloggningar bocka i ”Personlig”
- Ange Önskad leverans med antal dagar (Ex 2 dagar innebär leverans av reservdelarna 2 dagar innan inbokat datum för fordonet)
- Klicka på Spara
Importera artiklar
- Skapa en ny arbetsorder med regnr i Winassist
- Använd BilXtra ikonen för att navigera till katalogen
- Välj reservdelarna efter behov och lägg dem i kundvagnen
- Gå tillbaka till Winassist, klicka på BilXtra ikonen – Importera Varukorg
Nu har delarna förts över till ordern per automatik
Beställningsprocess
Direktbeställning via arbetsorder
- Skapa en ny arbetsorder i Winassist.
- Markera aktuella rader och högerklicka – Beställning – Rader till BilXtra
- Lägg in Önskad leverans om man ex inte har bokat in bilen i Veckoplaneringen och lägg till ev Godsanm. (Om inte bocken är ifylld intill Önskad leverans uteblir datum på beställningen)
- Klicka på Skicka order
En grön bekräftelse kommer att visas som intyg på att beställningen har skickats framgångsrikt.
Beställning via beställningsrutinen
- I huvudmenyn gå till Reservdelar – Beställning
- Navigera till Beställda fliken och klicka på Beställning BilXtra
- Ange önskat leveransdatum och lägg till eventuella godsanmärkningar
- Klicka på Skicka order
En grön bekräftelse kommer att visas som intyg på att beställningen har skickats framgångsrikt.
OBS! Om du vill byta Varuhus gör man det i BilXtra Pro Katalogen. Bytet sker automatisk efter första importen till arbetsordern. |
Mer information finns. Läs mer Skapa en beställning av reservdelar och artiklar