Här beskrivs hur du kan skicka ett kostnadsförslag eller en bokningsbekräftelse som kunden själv kan boka in eller boka om i Veckoplaneringen via webben i en digital dialog i systemet.
Har du inte ASAP och vill få mer information kontakta sales@winassist.se
1.Gå in på aktuellt kostnadsförslag/bokningsbekräftelse eller skapa ett nytt..
2.Klicka på knappen ASAP → Skicka kostnadsförslag el Skicka bokningsbekräftelse.
Reg.nr, AOnr, mail eller mobilnr hämtas från ordern. Är ordern bokad i kalendern redan så finner du informationen Bokat datum. Ska ordern bokas så bockas rutan i per automatik för Ge kunden möjlighet att boka in dag/tid själv.
3.Välj SMS eller E-mail eller båda.
4.Ange text till kund.
5.Klicka på Spara och skicka.
Arbetsordern uppdateras automatiskt i veckoplaneringen om kunden bokar om sin tid |
Mekanikern behöver vara i bockad som webbokningsbar. Läs mer Lägg upp anställd
Sökord: Webokning, Webbokning, Webb bokning, Web bokning, kalenderbokning, kalender bokning