Winassist skapar en kundnyckel samt kontaktar via mail f.hurkmans@louwmanictservices.nl för skapande av en valideringsnyckel som skall läggas in i inställningar.
Inställningar.
- Gå till System → Parametrar → Arbetssätt → Generella inställningar → Märkesanpassningar → Suzuki.
- Ange Åf-nummer.
- Ange valideringsnyckelkoden.
- Ange Användarnamn och Lösenord.
- Klicka på Spara.
Saldoförfrågan.
- Skapa en order i Winassist Verkstad.
- För över delar från t.ex Super Service Menus (SSM) eller Snaponepc till arbetsordern, se separata manualer för dessa kopplingar via i Winassist verkstad rubriken version-info winassist-märkesanpassningar-Suzuki.
- Redan i arbetsorderläget kan du få en överblick om saldostatus hos Nimag i Holland. Markera Suzukiartiklar. I Inforutan visas lagerstatus information om artikeln.
- För att ställa frågan till Nimags lager i Holland på artiklar, markera och högerklicka → Beställning → Orderförfrågan Suzuki på markerade rader.
- Ange datum då ni vill ha delen hemma hos er.
- Klicka på OK.
Utifrån svaret ni får från Nimag Holland kan ni bilda er en uppfattning om kundens fordon kan bokas in det aktuella datumet.
Beställningsrutin.
- Lägg in en beställning under Reservdelar → Beställning → Ny Beställning.
- Du kan se om det finns en brist av artikeln genom att klicka på knappen Beställningsförslag.
- För att påbörja en lagerpåfyllnadsorder använda knappen Orderförfrågan.
- Ange datum då ni vill ha delen hemma hos er.
- Klicka på OK.
Saldostatus hos Nimag i Holland kommer att visas på samtliga artiklar som är med på beställningsförslaget. De artiklar som inte kan levereras enligt beställningen redovisas separat i botten av boxen. Där kan man se att på vissa artiklar får man inte de antal man beställt.
- Gör beställningen klar genom att klicka på knappen Beställning klar.
- Klicka på Suzuki beställning.
- Visas samma saldouppgifter som tidigare så klicka på Skapa order.
Information om att ordern har skapats och med vilket ordernummer uppkommer i en orderstatus dialogruta.