Här beskrivs hur du gör kopplingen mellan Microcat och Winassist. Inställningar Microcat. Spara enl anvisning (Microcat_V6.xml) som vi bifogat i mail till er (samma mailadress som du får Prislistan till) Ladda ner och installera programmet DMSi på de datorer som skall använda koppling. DMSi får ni via infomedia. Aktivera DMSi som lägger sig nere […]
Manualkategori: Winassist Verkstad
Kampanjhantering
Från Winassist får du enkelt och smidigt information om att det finns en kampanj på aktuellt fordon då en arbetsorder läggs upp. Här beskrivs upplägg av nytt fordon/kund. Skapa en ny arbetsorder i WinAssist. Ange registreringsnummret och tryck Enter. När fordonet inte tidigare finns upplagt i WinAssist visas nu boxen Fordon på skärmen. Klicka nu […]
Filöverföring EDOS/DCS och IRIS
Här beskrivs hur du skickar beställningsfil från Winassist till HYUNDAI EDOS/DCS och en inleveransfil från IRIS till Winassist. Hyundai-IRIS är en automatbeställning av reservdelar från Hyundai Bilar AB. För att göra inleverans av den automatiska beställningen så finns en funktion i MOBIS EDOS/DCS. När beställningen finns i MOBIS EDOS/DCS kan man skapa en inleveransfil som […]
ePER koppling
Här beskrivs kopplingen mellan Winassist och Fiat/Alfa´s reservdelsprogram ePER. I ePER. Klicka på Spare Parts (Om Engelska valts som språk under ”Setup”) Välj Fordonstyp. Ange VIN-kod (Om den inte anges måste du fortsätta att välja in fordonet manuellt) Tryck Next » i informationsrutan som uppkommer när valen eller VIN har angivits. Välj i kategorilistan eller […]
CSPS beställning
Överföring av reservdelsbeställning från WinAssist till Fiat Automobiler I Winassist. Gå till Reservdelar → Beställningar i huvudmenyn. Gå till fliken Beställda. Klicka på knappen Spara till fil. I CSPS Portalen. Välj Order Entry Via File. Klicka på knappen Bläddra och sök upp/välj in filen som skapades i Winassist. Nu läses filen in i […]
Filöverföring OOB Portal
Här beskrivs hur du skapar en reservdelsbeställning från Winassist via filöverföring till Olle Olsson Portal. I Winassist. Gå till Reservdelar → Beställningar i huvudmenyn. Gå till fliken Beställda. Klicka på knappen Spara till fil. I OOB Portalen. Välj Reservdelar. I Ny Portal logga in med samma som när du gick in i OOB Portalen. […]
Web EPC
Här beskrivs inställningar för koppling till Honda Web-EPC. I Web-EPC Gå till Admin och välj DMS. Filnamn utan ändelse. DmsParts Tab separerad. Bocka i Exportera DMS rubriker Bocka ej i Använd inte radprefix vid export. Bocka i Ladda hem FRT/LON info Klicka på Spara. Ange VIN-kod eller regnr (Om den inte anges måste du […]
Superservice Menus
Här beskrivs hur du gör kopplingen mellan Winassist och Superservice Menus även förkortat SSM gällande märken Hyundai, Subaru, Kia, Cadillac, Mitsubishi, Suzuki, Land rover och Isuzu. Detta är en lokal inställning och behöver göras på alla klienter/datorer. Förutsättningen för denna funktion är att vi har kopplat på denna i din kundnyckel. Kontakta Winassist för mer […]
Smile beställning
Winassist skapar en kundnyckel samt kontaktar via mail f.hurkmans@louwmanictservices.nl för skapande av en valideringsnyckel som skall läggas in i inställningar. Inställningar. Gå till System → Parametrar → Arbetssätt → Generella inställningar → Märkesanpassningar → Suzuki. Ange Åf-nummer. Ange valideringsnyckelkoden. Ange Användarnamn och Lösenord. Klicka på Spara. Saldoförfrågan. Skapa en order i Winassist Verkstad. För […]
Samtycke
Med anledning av den nya dataskyddsförordningen (GDPR) så måste BMW ta in samtycken/kundmedgivande för att kunna dela information och lämna riktade erbjudanden om produkter och tjänster till kunderna. Kundtyp är tvingande från BMW’s sida. Detta görs under fliken Betalare. Sök fram kunden och välj Redigera och välj om det är Privatperson, Företag, Försäkringsbolag eller Grossist. […]