Filöverföring EDOS/DCS och IRIS

Här beskrivs hur du skickar beställningsfil från Winassist till HYUNDAI EDOS/DCS och en inleveransfil från IRIS till Winassist. Hyundai-IRIS är en automatbeställning av reservdelar från Hyundai Bilar AB. För att göra inleverans av den automatiska beställningen så finns en funktion i MOBIS EDOS/DCS. När beställningen finns i MOBIS EDOS/DCS kan man skapa en inleveransfil som […]

ePER koppling

Här beskrivs kopplingen mellan Winassist och Fiat/Alfa´s reservdelsprogram ePER. I ePER. Klicka på Spare Parts (Om Engelska valts som språk under ”Setup”) Välj Fordonstyp. Ange VIN-kod (Om den inte anges måste du fortsätta att välja in fordonet manuellt) Tryck Next » i informationsrutan som uppkommer när valen eller VIN har angivits. Välj i kategorilistan eller […]

CSPS beställning

Överföring av reservdelsbeställning från WinAssist till Fiat Automobiler   I Winassist. Gå till Reservdelar → Beställningar i huvudmenyn. Gå till fliken Beställda. Klicka på knappen Spara till fil.   I CSPS Portalen. Välj Order Entry Via File. Klicka på knappen Bläddra och sök upp/välj in filen som skapades i Winassist. Nu läses filen in i […]

Filöverföring OOB Portal

Här beskrivs hur du skapar en reservdelsbeställning från Winassist via filöverföring till Olle Olsson Portal. I Winassist. Gå till Reservdelar → Beställningar i huvudmenyn. Gå till fliken Beställda. Klicka på knappen Spara till fil.   I OOB Portalen. Välj Reservdelar. I Ny Portal logga in med samma som när du gick in i OOB Portalen. […]

Web EPC

Här beskrivs inställningar för koppling till Honda Web-EPC.   I Web-EPC Gå till Admin och välj DMS. Filnamn utan ändelse. DmsParts Tab separerad. Bocka i Exportera DMS rubriker Bocka ej i Använd inte radprefix vid export. Bocka i Ladda hem FRT/LON info Klicka på Spara. Ange VIN-kod eller regnr (Om den inte anges måste du […]

Superservice Menus

Här beskrivs hur du gör kopplingen mellan Winassist och Superservice Menus även förkortat SSM gällande märken Hyundai, Subaru, Kia, Cadillac, Mitsubishi, Suzuki, Land rover och Isuzu. Detta är en lokal inställning och behöver göras på alla klienter/datorer. Förutsättningen för denna funktion är att vi har kopplat på denna i din kundnyckel. Kontakta Winassist för mer […]

Smile beställning

Winassist skapar en kundnyckel samt kontaktar via mail f.hurkmans@louwmanictservices.nl för skapande av en valideringsnyckel som skall läggas in i inställningar. Inställningar. Gå till System → Parametrar → Arbetssätt → Generella inställningar → Märkesanpassningar → Suzuki. Ange Åf-nummer. Ange valideringsnyckelkoden. Ange Användarnamn och Lösenord. Klicka på Spara.   Saldoförfrågan. Skapa en order i Winassist Verkstad. För […]

Samtycke

Med anledning av den nya dataskyddsförordningen (GDPR) så måste BMW ta in samtycken/kundmedgivande för att kunna dela information och lämna riktade erbjudanden om produkter och tjänster till kunderna. Kundtyp är tvingande från BMW’s sida. Detta görs under fliken Betalare. Sök fram kunden och välj Redigera och välj om det är Privatperson, Företag, Försäkringsbolag eller Grossist. […]

Återrapportering

BMW verkstäderna skall återrapportera kundinformation till TNS-Gallup i Göteborg två gånger per månad som skall skapa material om hur nöjd kunden är efter verkstadsbesök.   Grundinställningar Gå till System → Parametrar → Statistik / Återrapportering → BMW (EQC). Klicka på symbolen till vänster om BMW märket. I fältet Mottagare anges sweden.sales@tns-gallup.se I fältet Ämne anges […]

Exportera garantiorder till Saga 2 med dubbelriktad kommunikation

Från och med införandet av Saga 2 med dubbelriktad kommunikation så är det inte längre möjligt att exportera garanti till Volkswagens garantiportal via garantimodulen. Eftersom Saga 2 är en dubbelriktad kommunikation där arbetsordern ska bli godkänd hos Volkswagen innan fakturan kan skapas så behöver arbetsordern blivit behandlad och färdigställd innan du kan fakturera. Exporten sker […]