Group Service Key

Här beskrivs hur du anger sökvägarna vid installation av Group Service Key (VW, Audi, Seat, Skoda) och även inställningen av sökvägen i Winassist.  Välj installations väg vid installation av ServiceKey  Ange Språk = Svenska, klicka på OK  Låt installationen göras i angiven sökväg Målkatalog C:\ProgramFiles(x86)\GroupServiceKey Klicka på Installera    Inställning av sökväg i Winassist  Gå till […]

SAP/eParts Beställning

Lagerfråga samt filöverföring av reservdelsbeställning mellan Winassist och SAP/eParts för VGS-verkstäder. Grundinställning Steg 1 Gå till System → Parametrar → Arbetssätt → Generella inställningar. Klicka på fliken Märkesanpassning → VGS. Under rubriken Inloggning SAP/eParts skriv i Användarnamn och Lösenord. Skriv i test artikel nr som du fått med lösen och inlogg i rutan och klicka på knappen Testa […]

Översättning paketregister Citroën

I paketprisregistret finns bara Citroën artikelnummer. Det är troligt att några artikelnummer såsom olja, glykol, bromsvätska m.m. behöver ersättas med era lokala artikelnummer. Detta görs på följande sätt. Gå till Paket/Tidverk → Översatta artiklar i paket. Välj Ange Citroëns Artikel nr och MK under Artikelnr, exempelvis S61405 = 10W40 Olja och MK = CI. Ange […]

Reservdelsbeställning Citroën

Här beskrivs hur du gör inställningar och gör reservdelsbeställningar från Winassist beställningsmodul till K.W.Bruun logistik. Funktionen ingår i det anpassningspaket som finns tillgängligt för auktoriserade verkstäder.  Grundinställningar Gå till System → Parametrar → Leverantörer. Sök upp aktuell leverantör genom att klicka på knappen Sök. Klicka på knappen Uppgifter för filöverföring. Fyll dina företagsuppgifter. Användare ID och lösenord […]

Hantering av Citroënkampanjer

Från Winassist får du enkel och smidig information om att det finns en kampanj på aktuellt fordon då en arbetsorder läggs upp. OBS ! Ni måste alltid kontrollera i Ereca om kampanjen är utförd eller inte. Här beskrivs hur en kampanjen visas då ett nytt fordon läggs upp i WinAssist. Skapa en ny arbetsorder i […]

Garantimanual Citroën

Garantihantering i Winassist för Citroën Grunden för garantihanteringen är alltid att G-märka de arbetsorderrader som avser garanti. I och med det behöver man inte skriva separata arbetsorder för garantiarbeten utan kan blanda vanliga reparationsarbeten med garantier på samma arbetsorder. G-märkta rader kommer ut på ett garantiunderlag. På garantiunderlaget framgår arbetsordernummer, fakturanummer, regnr, ägare, kilometerställning samt […]

Servicebox Citroën/Peugeot

Konfigurera/kontrollera inställningar i din webbläsare Internetalternativ → Säkerhet → Platser → Lägg till Citroën/Peugeot sida → Anpassad nivå (betrodda platser) → Anslut till datakällor över domäner, Aktivera. Gör inställningar Logga in på generalagentens webbsida med administratörsrättigheter. (Hör med din data-ansvarige eller IT-avdelningen hos generalagenten) Gå till Administration → Mitt säljställe I vänster kolumn välj Mina […]

KPI rapportering till Citroën

Återrapporteringsstandard för Citroën verkstäder. Citroën verkstäderna skall återrapportera KPI (Key performence Indicators) till Citroen. De nya direktiven gäller från 2010-10-26          . Återrapportering varje månad görs på följande sätt. Gå till System → Statistik/Återrapportering → Citroën (EQC) Kontrollera att rätt månad är angivet, standard ar alltid föregående månad. Klicka på knappen KPI […]

Koppling Winassist och Microcat V6 Hyundai

Här beskrivs hur du gör kopplingen mellan Microcat och Winassist.   Inställningar Microcat. Spara enl anvisning (Microcat_V6.xml) som vi bifogat i mail till er (samma mailadress som du får Prislistan till) Ladda ner och installera programmet DMSi på de datorer som skall använda koppling. DMSi får ni via infomedia. Aktivera DMSi som lägger sig nere […]

Kampanjhantering

Från Winassist får du enkelt och smidigt information om att det finns en kampanj på aktuellt fordon då en arbetsorder läggs upp. Här beskrivs upplägg av nytt fordon/kund. Skapa en ny arbetsorder i WinAssist. Ange registreringsnummret och tryck Enter. När fordonet inte tidigare finns upplagt i WinAssist visas nu boxen Fordon på skärmen. Klicka nu […]