Här beskrivs hur du gör inställningar i systemet så att du får notiser om viktig information som måste vara ifylld för att insamling av information till VOC rapporten, och för att underlätta att du inte missar. Rapporten bör innehålla följande information Kundtyp, Telefonnummer och E-post. Förutsättningarna för denna funktion är att du har den aktiverad […]
Manualkategori: BMW
Samtycke
Med anledning av den nya dataskyddsförordningen (GDPR) så måste BMW ta in samtycken/kundmedgivande för att kunna dela information och lämna riktade erbjudanden om produkter och tjänster till kunderna. Kundtyp är tvingande från BMW’s sida. Detta görs under fliken Betalare. Sök fram kunden och välj Redigera och välj om det är Privatperson, Företag, Försäkringsbolag eller Grossist. […]
Återrapportering
BMW verkstäderna skall återrapportera kundinformation till TNS-Gallup i Göteborg två gånger per månad som skall skapa material om hur nöjd kunden är efter verkstadsbesök. Grundinställningar Gå till System → Parametrar → Statistik / Återrapportering → BMW (EQC). Klicka på symbolen till vänster om BMW märket. I fältet Mottagare anges sweden.sales@tns-gallup.se I fältet Ämne anges […]
BMW beställning
Beskrivning Skicka en beställning som fil till BMWs system ATLAS. Filen skickas via BMWs program PIX som sedan transporterar beställningen vidare till ATLAS. Förutsättning Winassist Verkstad med version 12.0.19.0 eller högre samt med kundnyckel “BMW Anpassning” aktiverad. Återförsäljarnummer hos BMW. BMW PIX. Programmet tillhandahålls från BMW via auktorisation. Winassist Backend med version 12.0.19.0 eller högre. […]