Lagerlistor efter status

Här beskrivs hur rapporten Lagerlistor efter status används för att få fram information utifrån specifika önskemål samt att göra analys av sitt lager. Man redigerar på artikeln om den är lagervara eller hemtagen osv. Rutan Ålder__Mån.  hänvisar till när artikeln senast blev beställd och finns med på nästan alla rapporter. Gå till Reservdelar → Rapporter → Lagerlistor […]

Skriv ut fakturainformation

Här beskrivs hur du kan skriva ut en rapport på egenvalt urval gällande betalsätt på det som blivit fakturerat ur systemet under en datumperiod. Kan användas vid exempelvis avstämningar i bokföringen eller om du vill ha en bättre översikt än försäljningsrapporten på vilket betalsätt ut faktureringen har skett. Gå till Försäljning → Skriv ut Fakturainfo. […]

Skriv ut etiketter Arbetsordernummer och Regnr

Här beskrivs hur du under beställningsmodulen kan ta ut etiketter på beställda delar med information om arbetsordernummer och registreringsnummer. Syftet med att skriva ut etiketter med informationen är att kunna märka upp reservdelar när de ankommer. Gå till Reservdelar → Beställning och klicka på fliken Beställda. Gå in på aktuell beställning och markera en rad […]

Omsättning per artikel

Här beskrivs hur du får en översikt gällande omsättningen på en specifik artikel. Rapporten kommer beskriva allt i från beställningar, inventeringar, försäljningar mm. Gå in i huvudmenyn på Reservdelar → Rapporter → Omsättning per artikel. Ange Artikelnr du vill se omsättningen på och MK, klicka på Sök.   Du har möjligheten att komma åt samma översikt via […]

Stämpla in/ut närvaro Teknikerappen

Här beskrivs olika sätt du kan stämplar närvaro i appen. Tryck på Menyraderna uppe i vänstra hörnet. Tryck på Närvarostämpling, nu uppkommer banner i nederkant. Tryck på Stämpla in närvaro. Den banner som uppkommer kan du redan när du ser dagens arbeten komma åt genom att svepa upp från nederkant. Tryck på din Profil uppe […]

Stämpla in/ut på arbetsorder eller annat arbete i Teknikerappen

Teknikerappen är en vidareutveckling på modulen Timeassist och är framtagen i huvudsak för att underlätta för teknikern och servicerådgivarens dagliga arbete. Förutsättningen att kunna stämpla in på en arbetsorder eller annat arbete är att du stämplat in närvaro och att dagens arbeten är nedladdade till Dagsplaneringen. Stämpla in på arbetsorder Tryck på play knappen på […]

Tidverk

Här beskrivs hur du kan lägga upp egendefinierade kortkoder för de mest frekventa arbeten som förekommer på din verkstad. Du kan registrera obegränsat med kortkoder i tidverket. Gå till Paket/Tidverk → Tidverk Klicka på Ny post Välj en snabbkod du anser är passande för arbetsoperationen, Ex DF för däckskifte. Och sedan benämningen och pristyp. -Fastpris = […]

Kundregister och adressetiketter

Här beskrivs hur du får ut listor på ditt kundregister som adress, telefon nr, mail, reg. nr, märkeskod m.m. Syftet med denna lista är att du kan göra egna urval för exempelvis servicepåminnelser eller göra utskick via SMS och ta ut etiketter eller skriva ut lista i Excel format.   Gå till Kunder/Fordon → Adressetiketter. […]

Får ej skrivas över

Syftet med att sätta en Ägare eller Betalare under status “Får ej skrivas över” är att någon inte av misstag uppdaterar eller byter ut de nämnda. Exempelvis på ett internt kundnummer eller på ett fordon som du vet kan uppdateras och ändras av misstag och man går in och uppdaterar fordonet via Bilvision eller Infotorg. […]

Förbrukningsmaterial avgiftstak

Förbrukningsmaterial är en procentsats som är baserad på arbetskostnaden.  Här beskrivs hur du kan ange och begränsa beloppet för förbrukningsmaterial genom att sätta ett kostnadstak. Du kan även göra individuella inställningar på kund.  Förbrukningsmaterial inställningar i systemet.  Gå till System → Parametrar → Miljöavgifter.  Ange procentsats för påslag av förbrukningsmaterial som ska ske på varje […]