Här beskrivs hur du gör inställningar i din webbläsare för att öppna Servicebox i webbläsaren Edge istället för Explorer. Gäller märkesanpassningar såsom Citroën, Peugeot, Mazda och Opel. Förutsättningarna för att gör nedan flöde är att du satt upp Servicebox först. Gå till Winassist Gå in på en befintlig ao eller skapa en ny Öppna en […]
Manualkategori: Citroën
Aktivera/avaktivera Citroën Assistans
Här beskrivs hur du gör så att systemet reagerar eller inte reagerar på fråga om Citroën Assistans skall registreras. Gå till System → Parametrar → Arbetssätt → Generella inställningar. Klicka på fliken Märkesanpassningar och sedan fliken Citroen. Bocka i rutan Använd kontroll om du vill att systemet ska Varna om assistans saknas på AO. Tryck på Spara. Detta är […]
Översättning paketregister Citroën
I paketprisregistret finns bara Citroën artikelnummer. Det är troligt att några artikelnummer såsom olja, glykol, bromsvätska m.m. behöver ersättas med era lokala artikelnummer. Detta görs på följande sätt. Gå till Paket/Tidverk → Översatta artiklar i paket. Välj Ange Citroëns Artikel nr och MK under Artikelnr, exempelvis S61405 = 10W40 Olja och MK = CI. Ange […]
Reservdelsbeställning Citroën
Här beskrivs hur du gör inställningar och gör reservdelsbeställningar från Winassist beställningsmodul till K.W.Bruun logistik. Funktionen ingår i det anpassningspaket som finns tillgängligt för auktoriserade verkstäder. Grundinställningar Gå till System → Parametrar → Leverantörer. Sök upp aktuell leverantör genom att klicka på knappen Sök. Klicka på knappen Uppgifter för filöverföring. Fyll dina företagsuppgifter. Användare ID och lösenord […]
Hantering av Citroënkampanjer
Från Winassist får du enkel och smidig information om att det finns en kampanj på aktuellt fordon då en arbetsorder läggs upp. OBS ! Ni måste alltid kontrollera i Ereca om kampanjen är utförd eller inte. Här beskrivs hur en kampanjen visas då ett nytt fordon läggs upp i WinAssist. Skapa en ny arbetsorder i […]
Garantimanual Citroën
Garantihantering i Winassist för Citroën Grunden för garantihanteringen är alltid att G-märka de arbetsorderrader som avser garanti. I och med det behöver man inte skriva separata arbetsorder för garantiarbeten utan kan blanda vanliga reparationsarbeten med garantier på samma arbetsorder. G-märkta rader kommer ut på ett garantiunderlag. På garantiunderlaget framgår arbetsordernummer, fakturanummer, regnr, ägare, kilometerställning samt […]
Servicebox Citroën/Peugeot
Konfigurera/kontrollera inställningar i din webbläsare Internetalternativ → Säkerhet → Platser → Lägg till Citroën/Peugeot sida → Anpassad nivå (betrodda platser) → Anslut till datakällor över domäner, Aktivera. Gör inställningar Logga in på generalagentens webbsida med administratörsrättigheter. (Hör med din data-ansvarige eller IT-avdelningen hos generalagenten) Gå till Administration → Mitt säljställe I vänster kolumn välj Mina […]
KPI rapportering till Citroën
Återrapporteringsstandard för Citroën verkstäder. Citroën verkstäderna skall återrapportera KPI (Key performence Indicators) till Citroen. De nya direktiven gäller från 2010-10-26 . Återrapportering varje månad görs på följande sätt. Gå till System → Statistik/Återrapportering → Citroën (EQC) Kontrollera att rätt månad är angivet, standard ar alltid föregående månad. Klicka på knappen KPI […]