Nästa generations Winassist – Från dos till webb

Winassist jobbar nu med ett historiskt stort projekt för att säkerställa så att du som kund ska få möjligheten att fortsätta förenkla din vardag med hjälp utav våra system. Redan under kommande år kommer vi kunna börja erbjuda system till dig som söker fler funktioner via webben. All vår utveckling kommer utgå ifrån våra nuvarande […]

Winassist – Automässan

Den 18-21 januari 2023 går den stora Automässan av stapeln i Göteborg och vi jobbar just på högvarv med utveckling och planering inför mässan! I vår monter kommer vi bjuda på innovativa nyheter, tävlingar och inte minst glada dialoger. Hoppas att vi ses där!  Har du några tankar eller idéer inför mässan? Hör av dig […]

Winassist Support

Torsdagen den 8 december stänger vi supporten kl 12

För att säkerställa hög servicegrad till dig som kund vill vi ge våra anställda de bästa förutsättningarna för att göra det. Därför så kommer vi att hålla vår support och försäljning stängd under eftermiddagen den 8 december för utbildning. Vid kritiska ärenden, vänligen maila support@winassist.se

Winassist Rillion

Winassist – samarbete med Rillion

Är du trött på fakturor som försvinner, påminnelseavgifter och dåliga attestflöden? Då är det dags att prova Rillion One – en lösning för elektronisk fakturahantering som ger dig total kontroll över dina leverantörsfakturor. Kunder lovordar Rillion One för dess snabba implementation och användarvänlighet. Du kan enkelt skräddarsy dina attestflöden, både på roll- och individnivå. Leverantörsfakturorna […]

Winassist Volkswagen eparts integration

Winassist Verkstad – VW omläggning i beställningsmodulen

Volkswagen går nu över till eParts och detta kommer innebära en omläggning av beställningsmodulen för dig som har Volkswagen integration. Omläggningen kommer ske den 3-4 december 2022 och Volkswagen kommer att kommunicera mer om detta på sitt intranät. Nedan ser ni de förändringar som kommer ske i programmet.  1. Tidigare val i bockruta flyttas och […]

Winassist Reservdelstorget

Winassist Verkstad & Marin – Reservdelstorget

Är du redo att öka din försäljning? Gör som hundratals andra kunder till oss och öka din försäljning av reservdelar! Med vår tjänst www.reservdelstorget.se kan du nå kunder i hela Skandinavien och kunder kan nå dig.  Genom Winassist Verkstad eller Winassist Marin uppdateras reservdelstorget.se automatiskt med information från ditt reservdelslager. Du väljer själv vilka delar […]

Winassist Mekanikerrapport

Winassist Verkstad – Digital Mekanikerrapport

Förbättra arbetsflödet med vår digitala Mekanikerrapport.  Undvik handskrivna notiser som är svåra att tyda eller papper som helt enkelt försvinner! För att fullända arbetsflödet erbjuder vi marknadens enda digitala Mekanikerrapport och med denna får du hjälp att säkerställa att garanti- och reklamationsarbete utförs enligt de krav biltillverkaren ställer. Genom att följa den rekommenderade arbetsprocessen för […]

Winassist Verkstad - Ett kundkort flera bilar

Winassist Verkstad – Ett kundnummer flera fordon

Har du kunder som äger fler än ett fordon? Då känner du säkert till att du har fått koppla ihop kunden manuellt mot fordonet. I Winassist Verkstad version 12.1.54.0 och framåt är detta ett minne blott! Nu letar systemet automatisk efter en befintlig kund som motsvarar ägarinformationen från importen. Finns en träff så kopplas ägaren […]

Winassist Veckoplanering

Winassist Verkstad – Nya funktioner i veckoplaneringen

Du har väl inte missat våra senaste uppdateringar i veckoplaneringen? Utifrån de önskemål vi mottagit ifrån er som kunder har vi nu förbättrat funktioner för att synkronisera veckoplaneringen med dagsplaneringen, vilket medför en bättre översikt och färre klick. De förändringar som har skett är bl a följande:   Visa stämpling status på bokning i veckoplaneringen

Winassist_ASAP

Winassist Verkstad – ASAP den moderna kommunikationen med din kund

Med ASAP kommunicerar du snabbt och smidigt med din kund/bilförare direkt via din mobiltelefon! När kundmottagaren har skapat en arbetsorder öppnas den upp i ASAP och skickas vidare till kunden för digitalt godkännande och signering. Kunden får ett SMS med en länk till kostnadsförslag (och eventuella tilläggsarbeten) och kan i lugn och ro granska och […]