Kommande förändring i Microsofts e-posttjänst

Microsoft har meddelat att de från och med den 28 februari 2026 börjar stänga ner en äldre inloggningsmetod för e-post. Den ersätts med en modernare och säkrare teknik, ett steg för att bättre skydda användarnas uppgifter. Vad innebär det för dig som Winassist-kund? För dig som använder Winassist innebär det ingen förändring just nu. Men […]

31/10 stänger supporten kl. 15:00

Imorgon, fredag 31/10, stänger vi supporten kl. 15:00 och är åter till vanliga tider måndag 3/11. Vid kritiska ärenden, vänligen kontakta oss på support@winassist.se. Vi vill passa på att önska er en trevlig allhelgonahelg!

driftstörning 1

Driftstörning – SMS

Vår SMS-leverantör rapporterar en pågående störning hos Telia som påverkar leveransen av SMS. Leverantören felsöker tillsammans med Telia. Vi uppdaterar när mer information finns tillgänglig. Vi beklagar eventuella besvär detta kan orsaka. DRIFTMEDDELANDE 2025-10-20 08:18: Nu är problemet åtgärdat och SMS-tjänsten fungerar som vanligt igen.

8/10 stänger supporten kl. 15:00

Imorgon, onsdag 8/10, stänger vi supporten kl. 15:00 och är åter till vanliga tider torsdag 9/10. Vid kritiska ärenden, vänligen kontakta oss på support@winassist.se.

driftstörning 1

Driftstörning – SMS (Åtgärdat)

Vår SMS-leverantör rapporterar en pågående störning hos Telia som påverkar leveransen av SMS. Leverantören felsöker tillsammans med Telia. Vi uppdaterar när mer information finns tillgänglig. DRIFTMEDDELANDE 2025-10-06 15:17: Nu är problemet åtgärdat och SMS-tjänsten fungerar som vanligt igen.

driftstörning 1

Driftstörning – Hyundai-koppling (Åtgärdat)

Vi upplever just nu en driftstörning relaterad till Hyundai-servern. Det kan innebära längre svarstider för er som använder denna koppling. Felsökning pågår och vi uppdaterar så snart vi har mer information. Tack för ert tålamod! DRIFTMEDDELANDE 2025-09-29 11:43: Nu är problemet åtgärdat.

driftstörning 1

Driftstörning – Fortus (Åtgärdat)

Fortus upplever för närvarande en driftstörning som påverkar samtliga system, inklusive betalningar.Detta påverkar alla kunder som använder en Fortus-betalterminal via Winassist. Fortus tekniska team arbetar aktivt med att åtgärda problemet och vi uppdaterar denna sida så snart vi har mer information. Tack för ert tålamod! DRIFTMEDDELANDE 2025-09-18 08:20: Nu är problemet åtgärdat. Om problem kvarstår: […]

Integrerad betallösning

Vi gör det nu enklare än någonsin att ta betalt! Med vår nya koppling för integrerad betallösning slipper du dubbelarbete vid betalning. Kort, Swish eller Betallänk – allt hanteras automatiskt i systemet. Det innebär att du slipper mata in beloppet manuellt i betalterminalen. Beloppet skickas automatiskt från verkstadssystemet till betalterminalen och betalningsinformationen skrivs ut på […]

Version 12.1.123.0

Kontakta oss på support@winassist.se för att få den senaste versionen. Verkstad​​​ Beställning – Sortering via menyrad Däckförvaring – ”D” alltid synligt för att kunna nå debiteringsmallar Ett knapptryck för att spara och stänga arbetsorder Ett knapptryck för att spara och stänga däckförvaringen Felmeddelanden skickas till Winassist Automatiskt Fetmarkering på arbetsorder och utskrift för upplysa Anmärkning Förskottsfaktura med […]

Vår hemsida har fått ett lyft

Vi har uppdaterat vår hemsida för att göra det enklare för dig som kund att snabbt hitta det du behöver. Med ny design, tydligare struktur och smartare funktioner vill vi ge dig en smidigare upplevelse oavsett om du letar efter manualer, support eller information om våra produkter och moduler. Vad är nytt? Ny design & […]