Manualer

Skapa och koppla arbetsschema

Syftet med att lägga in arbetsscheman är för att se arbetstiderna för teknikerna i Veckoplaneringen/Dagsplaneringen och få en översikt på den anställdas bokbar tid. Även för att du ska kunna stämpla in och ut närvaro och stämpla tid på arbetsorder. Övriga anställda bör också få ett arbetsschema för att slippa ange avvikande tid vid närvarostämpling.

För att kunna skapa ett arbetsschema och koppla detta på anställd måste man vara system administratör.

Skapa arbetsschema.

  1. I huvudmenyn Bokning/Tidredovisning → Arbetstider.
  2. Tryck på knappen Redigera Arbetsscheman.
  3. Välj Nytt Schema eller Redigera Schema.
  4. Döp ev nytt schema och ange korrekta arbetstider inkl raster.
  5. Tryck Spara.

Koppla arbetsschema.

  1. Markera personal som det skall kopplas schema till.
  2. Markera schema som denna personal skall ha.
  3. Tryck sedan på knapparna / veckodagarna där detta schema ska gälla.
  4. Tryck Spara.

 

Läs manual Redigera stämplingsschema 

 

 

Tillbaka
Tillbaka till manualer